New Yorkluları Hiçbir Şey Şaşırtamaz

New Yorklular o kadar çok sıra dışı olaya tanık olurlar ki onları hiçbir şey şaşırtamaz derler. Ben de bir yerde okuduğum ya da bir dizide duyduğumu sandığım bu cümle aklımda gitmiştim New York’a. Hatta daha önce Amerika’da yaşamış arkadaşlarımdan birisi, “gidince 2 ay hiç yorum yapma sadece izle” demişti. Böyle hazırlıklı olarak gittiğim şehirdeki ilk günümde evin civarını keşfettikten sonra soluğu doğruca Central Parkta alıyorum.
Ocak ortası ancak New York’un o dondurucu soğukları henüz başlamamış. Keyif içinde yürürken birden sağ tarafımdan vücuduna tamamen yapışan fuşya rengi bir kıyafet giymiş birisi geçiyor. Görebildiğim kadarıyla bu kıyafet tüm kafasını da kaplıyor ve gözleri bile açıkta değil. Görebildiğim kadarıyla diyorum çünkü bildiğiniz gibi hazırlıklıydım, hiçbir şeye şaşırmayacaktım, dolayısıyla sanki dünyanın en normal şeyiymiş gibi sadece bir göz atıyorum. Bu fuşya adam durup çocuklu bir kadınla konuşmaya başlayınca ben de hemen sağa sapıp bu garip durumdan bir an önce kurtulmak istiyorum. Fuşya da konuşması bitince sağa sapıyor ve neredeyse yan yana yürümeye başlıyoruz ta ki o elinde kamera tutan bir kadının yanında duruncaya kadar. Kadın o sırada kafasındaki maskeyi çıkaran fuşyaya “bravo, çok başarılıydın” derken dönüp bana ve arkasındaki bankta oturan birkaç kişiye bir açıklama yapıyor: “İnsanların bu şekilde giyinen birini görünce nasıl tepki verdiklerini ölçmeye çalışıyorduk.”
Bu olaydan haftalar sonra NYU’dan Türk sınıf arkadaşlarımla ders çıkışı bir akşam Astor Place istasyonunda tren beklerken birden o sabah tanık olduğum bir olayı hatırlıyorum. Grand Central’da indiğim trene binmeye çalışan bir kadın kapıya sıkışmıştı ve can havliyle bağırıyordu. Kızlara anlattığımda kadına ne olduğunu soruyorlar doğal olarak. “Bilmiyorum” diyorum kendim de ancak o anda durumun garipliğinin farkına vararak. “Derse yetişecektim ve hızla merdivenlerden yukarı çıktım, ne olduğunu göremedim.” Bunca haftanın sonunda ben de baka baka New Yorklulara mı benzemiştim?


Ocak 2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder